Олександр Вілкул: Фестиваль «The Best City.UA» - складова культурного бренду та іміджу України

Міжнародний фестиваль Бест Сіті - місто рок-н-ролу з чотирма концертними майданчиками, спортивними турнірами та арт-розвагами - відкриється 12 липня у парку відпочинку «Новоселиця» під Дніпропетровськом. Напередодні старту музичного фестивалю «The Best City.UA» його ініціатор і голова організаційного комітету, віце-прем'єр-міністр Олександр Вілкул розповів Укрінформу про ставлення до національної культури, як Україні доводиться боротися за своє ім'я у світі та які наші шанси наблизитися до репутації провідних європейських країн. 

- Олександре Юрійовичу, чому Ви взялися за роковый фестиваль? 

- Це не просто рок-фестиваль. Це український міжнародний музичний фестиваль. Я особисто дуже люблю якісну музику, ціную її зміст, вплив на слухача. В юності здував пил із платівок легендарних Beatles, Pink Floyd, Scorpions. Останні, до речі, закриватимуть програму останнього дня фестивалю. І ми хочемо, аби до нас на «The Best City.UA», як і на знаменитий «Сигет» в Угорщині, приїжджали групи зі світовими іменами, які знають справжню цінність музики і виконують її "наживо". 

Ті 72 години музичного нон-стопу, які нам вдалося організувати, здивували як українців, так і наших гостей. Ми отримали позитивні відгуки, тому продовжувати розпочате і хочеться, і приємно. 

Це, до речі, не перший наш досвід організації музичних фестивалів: у Криворізькому регіоні 10 років поспіль ми проводимо «Турбоfly». Ми раді відкривати нові імена, оскільки віримо: зовсім скоро хедлайнерами найкращих міжнародних майданчиків стануть музиканти, які грали на молодіжній сцені у «Новоселиці». 

- Чого чекати від «The Best City.UA» цього року? 

- Ми поставили високу планку - торік на фестивалі побувало понад 50 тисяч глядачів. І цього року, впевнений, піднімемо її ще вище. Чекаємо на більшу кількість гостей - іноземних туристів і прихильників живої музики. Відкрити Україну світу по-новому, справити гарне враження на гостей та сформувати нову позитивну репутацію нашої країни - це глобальне завдання, яке ми хотіли б вирішити. Тому що культурні заходи міжнародного масштабу, за моїм глибоким переконанням, це один із найефективніших способів донести інформацію про українські традиції та досягнення. 

- Частенько українські культурні ініціативи досить далекі від вимог та інтересів сучасного світу. Ви знаєте якісь методи привернути до України увагу іноземних гостей? 

- Ми уважно проаналізували роботу найбільших міжнародних фестивалів і розпочали роботу над проектом національного масштабу - «Фестивальна Україна». Буде створено інтернет-портал, за допомогою якого користувачі з усього світу зможуть дізнатися про всі культурні події у нашій країні та взяти в них участь. Адже українцям насправді є що показати і чим пишатися. 

Наприклад, Петриківський орнаментальний розпис. Про нього знають в усьому світі. Це не просто вид мистецтва - впродовж багатьох століть він зберігає у собі козацькі традиції нашого народу. Це частина нашого національного колориту, як писанка або яворівське різьблення по дереву. У Петриківці на Дніпропетровщині живуть унікальні художники, і їхня багата історія творчості вже вийшла далеко за межі України. Вона гідна статусу всесвітньої нематеріальної спадщини ЮНЕСКО. І я сподіваюся, що таке визнання прийде. 

- Але одного статусу мало, аби зберегти самобутній народний промисел. 

- Згоден. Потрібно закласти міцну основу для його розвитку. Саме тому два роки тому я, як губернатор Дніпропетровської області, підтримав проект навчання орнаментальному розпису в школах, залучивши до чудової майстерності тисячі юних українців. А цього літа Петриківку побачив весь світ у Парижі в офісі ЮНЕСКО, у десятках країн пройшли виставки. У всіх, хто їх відвідував - захоплені відгуки. 

Петриківку буде представлено і на міжнародному музичному фестивалі «The Best City.UA». У «Новоселиці» проходитимуть майстер-класи, де гості зможуть повчитися у наших майстрів орнаментального розпису. 

- А чим ще Україна може сьогодні зацікавити іноземців? 

- Я вірю, що лише стовідсотковим українським проектом. Тому над організацією фестивалю працює команда професіоналів у сферах шоу-бізнесу, менеджменту, логістики, здатних зробити український і, водночас, по-справжньому європейський фестиваль: від музичної програми до інфраструктури. Хлопці працюють самовіддано, люблять свою справу, і у них виходить приносити задоволення глядачам. Звичайно ж, нам було б важко домогтися такого результату без сотень волонтерів. Цього року ми створили молодіжну громадську організацію «Будуємо нову країну». За сприяння ініціативної молоді, яка хоче розвиватися, брати участь у різних соціальних та громадських проектах, наш фестиваль, впевнений, ще більше підвищить престиж регіону та країни на європейському рівні. Нам важливо представляти Дніпропетровщину як регіон талановитих людей, українських традицій і сучасного мистецтва. І я пишаюся тим, що область розробила комплексну стратегію розвитку, яка зміцнює репутацію нашої країни як надійного і перспективного партнера. 

Адже те, якою представляється країна, річ вимірна. За результатами дослідження фахівців американського Інституту репутації, Канада, Швеція і Швейцарія очолюють рейтинг країн з високою репутацією. Україна, на жаль, поки знаходиться на 54-му місці. І справа не тільки в економіці. Це відбувається ще і тому, що у світі досі не так вже добре знають - що таке Україна, хто такі українці, що складає українську ідентичність. Ми продовжуватимемо реалізовувати проекти, і Україна підніметься у рейтингу. 

- Розкажіть детальніше, що для цього робиться? 

- Ми активно працюємо над розвитком національного туристичного потенціалу країни. Останніми роками покращала транспортна інфраструктура, створено якісно нові можливості індустрії туризму, яка повинна стати однією із стратегічних точок зростання економіки країни. 

У містах з'явилися хороші готелі. Вже сьогодні є можливість приїхати і прилетіти до Києва, Дніпропетровська, Львова, Харкова, Одеси, Криму з СНД і далекого зарубіжжя. А щоб бажання побувати у наших містах дійсно було у потенційних гостей з-за кордону, ми повинні працювати над створенням комфортного середовища. Адже це не тільки просто гарна природа і смачна кухня, але і доброзичливі люди, чисті доглянуті міста і села, якісний сервіс. Як, наприклад, у Словенії, що викликає у більшості своїх гостей справжній захват. 

Сприятливий клімат для ділових операцій, прогресивна соціальна політика, високий рівень безпеки, розвинена індустрія туризму і відпочинку - ось наша мета. Аби не лише у наших людей, але і у іноземців з'явилося бажання жити, вчитися, працювати і витрачати гроші саме в Україні. На мій погляд, саме таким показником можна виміряти ефективність роботи уряду. 

- Тобто, від репутації України залежатиме і її економічний стан? 

- Це безпосередньо пов'язано. Емоції, які викликає згадка тієї або іншої країни, можуть мати прямий вплив навіть на котирування акцій на міжнародних біржах. «Країна має у своєму розпорядженні всесвітньо відомі бренди, що виробляють високотехнологічну продукцію лише еталонної якості, і навіть рядовий робітник у ній добре освічений» - всякий сьогодні скаже це про Німеччину або Південну Корею. А Toyota, Ikea або Apple невіддільні від іміджу Японії, Швеції та США. Країни з хорошою репутацією і високим рівнем внутрішньої культури залучають більше інвестицій і туристів, які поширюють позитивні відгуки у себе на батьківщині. І я переконаний: нам необхідно використовувати у просуванні української продукції нашу багату культуру. Капіталізуючи її надбання, ми підвищимо оцінку нашої країни і в очах іноземців, і у своїх власних. 

- На Ваш погляд, фестиваль у "Новоселиці" вже став частиною бренду «Україна»? 

- Ми на початку шляху. Вже багато хто говорить, що фестиваль «The Best City.UA» - складова культурного бренду та іміджу України. Він здатний продемонструвати сучасний культурний рівень країни і заразом довести, що культурна подія може бути важливою частиною у структурі державних доходів. Як і Чемпіонат Європи з баскетболу у 2015 році та проект «Олімпійська надія-2022», які забезпечать успіх країни у різних сферах її розвитку. Адже бажання гостей відвідати нашу країну, приїхати сюди знову, їхні позитивні враження з часом конвертуються у конкретний прибуток і сприяють економічному зростанню. І тоді ще більше українців зможуть сказати, що пишаються своїм громадянством, країною і співвітчизниками.